maandag 10 januari 2011

Goede Voornemens 2011

Een onderdeel van mijn goede voornemen was om deze post op 1 januari te schrijven en meteen te posten. Even voor de duidelijkheid, dat is dus niet gelukt. Dat is geen reden tot paniek, maar wat mij betreft wel een goede reden om dit jaar te laten beginnen op 10 januari. En ach, wat maakt die nul nu eigenlijk uit he?

Vorig jaar had ik een vijftal goede voornemens die je (om zeer uiteen lopende redenen) dit jaar geen van allen in mijn lijstje zal terug vinden. Dit jaar blijft de teller steken op slechts drie stuks. Dit is niet omdat ik zo tevreden ben met mezelf en er niet meer kan verzinnen, maar eerder omdat ik dit jaar een serieuze poging ga doen om ze echt alle drie uit te voeren. Dit (mini)voornemen -met groots effect- ontbrak altijd in voorgaande lijstjes.

En dan nu, het moment waar u allen op gewacht heeft: Chell's goede voornemens v2011

Zondag = Wandeldag
Met dit voornemen ben ik stiekem toch gewoon op 1 januari begonnen en heb ik (tot nu toe) keurig volgehouden. Ja, ja, ik ben al twee keer op zondag ruim een uur wezen wandelen. Reden van dit voornemen? Ik beweeg te weinig en hoewel ik het voor mijn figuur (nog) niet hoef te doen vind ik bewegen eigenlijk toch wel een essentieel onderdeel van mijn leven. Sinds 1 januari ben ik dan ook eerlijk tegen mezelf: die sprintjes die ik dagelijks van de ene trein naar de andere trein trek, dat is geen vorm van topsport. Dat is, simpelweg, de trein willen halen.

Dit jaar haal ik mijn P
De meest uitdagende uit mijn lijstje waar ik gewoon voor de volle 100% voor zal gaan. Ik ben ten slotte inmiddels oud genoeg om mezelf eens goed aan te pakken en te weten wat ik wil. Ik wil gewoon in Augustus mijn P op zak hebben. TJAKKA!!

Meer (af)schrijven
Ik schrijf meer weblogs dan hier uiteindelijk op 'lood om oud ijzer' verschijnt. Meestal schrijf ik dan het begin en maak ik het gewoon niet af. Ik neem me dan voor om het 'deze week af te schrijven', maar tegen de tijd dat ik het afgeschreven heb is het niet actueel genoeg meer en verdwijnt het stuk in de (digitale) prullenbak. Dit jaar wordt dat anders. Mijn uiteindelijke streven is om elke week een stuk te schrijven en ook te publiceren. Alvast veel plezier ermee.


Ik ben trots op mezelf. Dit jaar heb ik drie prachtige (en vooral serieuze) voornemens om uit te voeren. En hoe het af gaat lopen? tja, een jaartje meelezen dan maar he?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten