zaterdag 29 januari 2011

Het praktisch nut van Microsoft

Vandaag is het 29 januari. Dat is je wellicht ontgaan. Het zou mij zijn ontgaan, ware het niet dat Microsoft Outlook mij vanmorgen bij het opstarten van mijn computer waarschuwde dat het vandaag precies drie jaar geleden is dat ik een relatie kreeg met mijn toekomstige man. Het is een dag waar ik me elk jaar op verheug om het vervolgens als het eenmaal zover is, weer te vergeten.

Gelukkig gaat deze dag nooit ongemerkt voorbij omdat mijn wederhelft wel van de data en het onthouden daarvan is. Daar waar ik mijn computer nodig heb om alles te onthouden (zijn verjaardag, de datum dat we elkaar ontmoet hebben, datum dat hij mij ten huwelijk vroeg en dan heb ik het nog niet eens over de verjaardagen van de schoonfamilie) lijkt hij een feilloos (biologisch) klokje te hebben dat schijnbaar precies weet wanneer er een bijzondere datum nadert.

Ook vandaag is hij het niet vergeten. Bij terugkomst op het werk blijkt hij een prachtige bos gele tulpen voor me te hebben gekocht. Wat lief, hij heeft onthouden dat ik van gele bloemen houd. Natuurlijk vraag ik hem eerst met een schaapachtig gezicht waarom hij bloemen heeft gehaald, want die waarschuwing van Microsoft Outlook? Tja, die was ik allang weer vergeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten