zondag 24 maart 2013

Een kwart eeuw Chell


Het schreeuwde me op mijn verjaardag toe op Facebook: "Gefeliciteerd met je kwart eeuw!" Tja, confronterend, want zo had ik het dus nog niet gezien. Ben ik echt al zo oud? Ik bedoel, ik weet dat ik geboren ben in 1988, maar is dat echt al zo lang geleden? Heb ik echt al zoveel meegemaakt?

Laten we eens gaan kijken naar de hoogtepunten uit 25 jaar Chell


Xipper (1997-2010)
Mijn ouders vonden dat ik eenzaam was en hun oplossing was mijn prachtige Britse Korthaar Xipper. Hij is geboren op 20 maart 1997 en kwam die zomer bij ons wonen. Bijna 13 jaar lang hebben we van hem mogen genieten totdat hij op 13 januari 2010 plotseling overleed aan een hartaanval. We hebben hem laten cremeren en zijn as staat nog altijd in de kast te wachten totdat ik een mooie plek heb gevonden om hem op een mooie dag uit te strooien.


Het paarden avontuur (1997-2008)
In 1997 ging ik voor het eerst paardrijden en de sport heeft me nooit meer los gelaten. Helaas had ik in 2008 niet langer tijd om naar de manege te gaan en ben daarom (tijdelijk!) gestopt. Inmiddels maak ik weer plannen om zodra ons budget het weer toe laat een leuke manege te zoeken en de sport weer op te pakken.

Millenniumwisseling (1999-2000)
Wat het voor mij betekende? Hiep hoi! Ik mag tot diep in de nacht opblijven!

Middelbare school (2000-2009)
Inderdaad, normale mensen doen dit sneller en verslijten gemiddeld denk ik ook een stuk minder scholen. Ik heb op 3 verschillende middelbare scholen gezeten, 4 als je CPHS (Crown Point High School) mee telt. Het resultaat mocht er wel wezen: Een VWO diploma met een dubbel natuur profiel (natuur/techniek, natuur/gezondheid) en alle examenvakken afgesloten met een zeven of hoger.

Tante Chell (2003)
In januari 2003 werd ik voor de eerste keer tante. Mijn broer (die 13 jaar ouder is dan ik zelf ben) werd vader van een prachtige zoon: Daniel. Toen hij werd geboren vond ik hem nog wel een beetje eng en wist ik niet zo goed wat ik met hem moest maar in de loop der jaren ben ik er toch wel achter gekomen dat ik gek ben op kinderen. Inmiddels ben ik de trotse tante van maar liefst vier nichtjes en neefjes: Daniel (10), Sarah (bijna 7), Floris (1,5) en Lilly (4 maanden).

Fiets afgebrand (2006)
Hoeveel mensen kunnen nou zeggen dat hun fiets is afgebrand op het station? Ik heb er in ieder geval een prachtig verhaal aan overgehouden en een leuk geschreven stuk. Het staat nu nog op mijn vorige blog (als die nog bestaat) maar ik zal het binnenkort hier eens neerzetten, voor de liefhebber.

Uitwisseling naar de VS (2006-2007)
In mijn beleving bestaat mijn leven uit grofweg twee periodes: de tijd voordat ik naar Amerika ging, en de tijd daarna. Elf maanden lang heb ik meegedaan aan een uitwisselingsprogramma om te proeven van de Amerikaanse cultuur en ik kan zeggen, het is het beste dat ik tot nu toe heb gedaan. In 2010 was ik voor het laatst op bezoek bij mijn Amerikaanse vrienden, maar ik hoop ze snel weer op te zoeken.

Ewoud leren kennen (2007)
Ik heb mijn man, Ewoud, leren kennen op het introductie kamp van de middelbare school. We konden het meteen al goed met elkaar vinden en deden al snel alles samen. Dat resulteerde in de bijnaam 'het echtpaar' voordat we überhaupt een relatie kregen. Zou het een vooruitziende blik zijn geweest van de surveillant die op het idee kwam?

Studeren (2009 - heden)
Ik begon in 2009 vol enthousiasme aan mijn studie Technische Informatica maar kwam er al snel achter dat ik daar niet op mijn plek zat. Na lang nadenken ben ik toen overgestapt naar Technische Bestuurskunde en daar zit ik gelukkig wel helemaal op mijn plek. Inmiddels ben ik een derdejaars met wat studievertraging.

Eigen huis (2011)
Ik noem het liefkozend onze bouwval. Op 20 april 2011 kregen we de sleutel en sinds dien zijn we al aan het verbouwen. Stukje bij beetje komen we er wel. We zijn nu zelfs zo ver dat we in bijna het hele huis weer ondervloeren hebben liggen!

Verliefd, verloofd en getrouwd (2008 - heden)
In januari 2008 kregen Ewoud en ik uiteindelijk een relatie nadat hij mij had verteld dat hij mij eigenlijk toch wel leuker vond dat gewoon maar een vriendin. Het ging daarna eigenlijk heel erg snel. In de zomer van 2008 gingen we samenwonen en een kleine twee jaar later besloten we ons te verloven. Het absolute hoogtepunt was onze bruiloft in Augustus 2011. Inmiddels zijn we ruim anderhalf jaar getrouwd en nog steeds erg gelukkig met elkaar.


Als ik mijn lijstje zo zie dan kan ik niets anders zeggen dan dat ik erg benieuwd ben naar hoe de volgende 25 jaar eruit gaan zien. Ook wil ik je graag uitdagen om eens na te denken over de hoogtepunten uit jouw leven. Ik ben heel benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten